OSMANLIDA Kİ GERDEK VERGİSİ MEVSUZU !

Osmanlıda alınan gerdek vergisile ilgili değişik bir bakış açısı...

Nasıl yani ? :))) gerdeğin vergisi mi olurmuş ? valla osmanlı devleti Arusiye adı altında bu vergiyi koymuş. Yuh artık ! adam evleniyor , imam işini bitiriyo , karı koca ilan ediyor. Sonra gelini öpebilirsin faslı . Hoooppp şu vergiyi alalım canım , pamuk eller cebe :)) .

E nasıl oluyor ki peki vergiyi neye göre alıyo. Gerdekmetre mi takılıyor ? ya da kampanya mı yapılıyor ? ” Yaptığın kadar öde ” , ” 3 yap 2 öde “ gibi kampanyalar mı oluyormuş ki ?Peki adam vergi kaçırmak isterse ne yapıyordu mesela ? İmam amcaya ” Evlendik ama vallahi birşeyler yapmayacaz” falan diye yalan mı uyduruluyordu cidden çok ilginç !!!Bu vergi , evlenen kadınların kocalarından alınan maktu bir vergiydi aslında.Yaygın olarak müslüman kızlar için 60 akçe , dullar için 30 akçe alınıyordu. 

Ve her sene de vilayetçe belirleniyordu bu vergi.Peki fatura olayı nasıl oluyordu mesela ? vergiyi alan ne yazıyordu hizmet bölümüne ? düşünsenize adam fatura koçanını almış fatura kesiyor , alınan hizmet kısmına ” Oooff offf ne vergiydi bee “ diye ne yazacağını şaşırır adam valla. Ya da o yıl vergi rekortmenleri oluyomuydu :)))) … O sene kim vergi rekortmeni olduysa o na mesir macunu hadi bakalım :))) .. Aman aman aklınıza kötü şeyler getirmeyin kalbinizide bozmayın. Öpüldünüz…

Yarın sizleri vergi dairesinin önünde kuyruk olmuş halde görmek istemiyorum ona göre …


KAYNAK

http://patavatsiz.net/osmanlida-ki-gerdek-vergisi-mevsuzu/

komik patavatsiz.net osmanlı vergielri gerdek vergisi